(Grupa VIII)
Inwestor zastępczy:
Generalny wykonawca:
Jednostka projektowa:
Kierownik budowy:
Inspektorzy nadzoru:
Główny projektant:
Biuro Realizacji Inwestycji KOLTECH INWESTOR Sp. z o.o., Warszawa
konsorcjum firm: Mostostal Warszawa SA, ACCIONA INFRAESTRUCTURAS SA s siedzibą w Madrycie
Agencja Architektoniczna Centrum Sp. z o.o., Kraków
mgr inż. Piotr Lech
mgr inż. Krzysztof Królikowski (roboty torowe), Janusz Reinke (roboty konstrukcyjno-budowlane), Henryk Żabnicki (sieci elektroenergetyczne), Henryk Depta (instalacje Srk i telekomunikacyjne), Wiesław Koba (instalacje wodno-kanalizacyjne)
mgr inż. arch. Ryszard Frankowicz (architektura i konstrukcja)
Budowę do konkursu zgłosił generalny wykonawca.
Przebudowa stacji Kraków Główny została zrealizowana w ramach projektu nr POIiŚ 7.3-7 pt. „Zintegrowany system transportu zbiorowego w aglomeracji krakowskiej”. Celem było dostosowanie stacji do najwyższych standardów obsługi podróżnych. Prace remontowe były wykonane po blisko 30 latach eksploatacji obiektu. Do budowy nawierzchni peronowej użyto w części istniejące płyty granitowe, które poddano obróbce i płomieniowaniu, zastosowano nowoczesny system oszczędnej instalacji oświetleniowej, wykonano specjalistyczne systemy monitoringu oraz nagłośnienia. Niesprawną instalację wodno-sanitarną zmodernizowano metodą bezwykopową. Nowe pokrycie wiat wykonano z blachy aluminiowej. Wiaty peronowe obudowano w większości panelami Alucobond A2. Słupy, klatki schodowe, kioski, ściany tunelu obłożono specjalnymi płytami. Całkowicie zmodernizowano nawierzchnie dwunastu torowisk. Wykonano nawierzchnię torową na podkładach drewnianych o rozstawie zagęszczonym, wykonaną z szyn bezstykowych, łączonych za pomocą spawania z użyciem termitu.
Powierzchnia zabudowy wynosi około 61 000,00 m2, powierzchnia użytkowa peronów 26 614,34 m2.
Całość prac wykonano w ciągu 19 miesięcy.